tosinsonetworkplus tosinsonetworkplus .

tosinsonetworkplus

دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟ 20 نکته دوره نتورک پلاس که نمیدانید

دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟ دوره نتورک پلاس برای چه کسانی طراحی شده است؟ آیا دوره Network Plus یک دوره عمومی شبکه است؟ پاسخ همه این سوالات و 20 نکته دیگر درباره دوره آموزشی نتورک پلاس را در این مقاله به دست خواهید آورد. دوره نتورک پلاس ( Network+ ) دریچه ورود شما به دنیای فناوری اطلاعات است. شاید اکثر جاهایی که این سوال پرسیده می شود که مدرک نتورک پلاس چیست؟ پاسخ آن به این شکل مطرح می شود که نتورک پلاس مبانی و مفاهیم اولیه شبکه برای ورود به دنیای شبکه های کامپیوتری است و اولین قدم در یادگیری شبکه های کامپیوتری و آموزش شبکه است.

این جمله اشتباه نیست همه همه مطلب را نمی رساند . زمانیکه در خصوص گواهینامه بین المللی CompTIA Network+ صحبت می کنیم در واقع ما در خصوص اولین قدم برای ورود به دنیای شبکه های کامپیوتری ( مایکروسافت ، سیسکو ، مجازی سازی ، میکروتیک و ... ) ، اولین قدم در ورود به دنیای اینترنت اشیاء ، اولین قدم برای ورود به دنیای امنیت اطلاعات ، اولین قدم در ورود به دنیای هک و نفوذ و به زبان ساده تر اولین قدم برای ورود به هر حوزه ای در خصوص فناوری اطلاعات صحبت می کنیم.

بنابراین دوره Network+ یکی از مهمترین ، پر چالش ترین و پر مفهوم ترین دوره های آموزشی شبکه و فناوری اطلاعات است که شما را انواع تکنولوژی های شبکه ، زیرساختی ، نرم افزاری ، امنیتی ، مدیریتی و ... آشنا می کند و تعریف دوره مبانی شبکه اصلا برازنده نتورک پلاس نیست.

کامپتیا یا CompTIA مخفف کلمه های Computing Technology Industry Association است و یک مرکز عام المنفعه آمریکایی است که وظیفه صادر کردن گواهینامه های خاص حوزه فناوری اطلاعات را بر عهده دارد. از کامپتیا به عنوان محبوب ترین مرکز صدور گواهینامه های فناوری اطلاعات که اکثر شرکت ها و ارگان های بزرگ آن را به عنوان پیشنیاز تخصص های خودشان قبول دارند نام برده می شود.

دوره آموزشی نتورک پلاس CompTIA Network+
مدارک کامپتیا به هیچ شرکت یا مجموعه خاصی تعلق ندارند و در بیشتر از 120 کشور دنیا مورد پذیرش هستند. در حال حاضر بیش از 2 و نیم میلیون نفر در دنیا دارای گواهینامه های این شرکت هستند. محبوب ترین دوره های مجموعه کامپتیا به ترتیب دوره های نتورک پلاس ، دوره سکیوریتی پلاس و دوره استوریج پلاس هستند.

نتورک پلاس ( Network+ Plus ) چیست؟ تعریف نتورک پلاس از نظر CompTIA
CompTIA Network+ به توسعه شغل و موقعیت کاری شما در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می کند تا بتوانید تنظیمات ، مدیریت و رفع اشکال شبکه های کامپیوتری را بهتر و اصولی تر انجام دهید. دریافت گواهینامه نتورک پلاس به این معنی است که شما دانش فنی لازم برای نگهداری و امن سازی اولیه شبکه های کامپیوتری را دارا هستید.
بر خلاف بیشتر گواهینامه های شبکه و فناوری اطلاعات که بصورت ویژه برای یک شرکت یا محصول در بحث شبکه و زیرساخت طراحی شده اند ، دوره نتورک پلاس یک دوره در اصطلاح فارغ از وابستگی به سیستم عامل ، سخت افزار و یا محصول خاص یا Vendor Less است .

دوره آموزشی نتورک پلاس CompTIA Network+
کامپتیا نتورک پلاس به شما کمک می کند که هر شبکه ای ، با هر سیستم عاملی و هر نوع زیرساختی را مدیریت ، نگهداری و پشتیبانی کنید. CompTIA Network Plus تنها دوره ای است که تمامی مهارت های مورد نیاز یک متخصص شبکه را پوشش می دهد.

سایر گواهینامه های مرتبط با شبکه در دنیا به گستردگی و وسعت نتورک پلاس نیستند و مفاهیم به مراتب کمتری را در مباحث تئوری دنبال می کنند. روشهای یادگیری نتورک پلاس در دنیا متنوع است ، از کلاسهای حضوری چند ماهه گرفته تا کلاسهای حضوری کمپی ، کلاسهای آنلاین ، دوره های آموزشی ویدیویی و ... همگی روشهایی برای یادگیری دوره نتورک پلاس هستند.  در حال حاضر نسخه نتورک پلاس موجود در وب سایت کامپتیا N10-007 است که به زودی به نسخه N10-008 به روز رسانی خواهد شد.

نتورک پلاس ( Network + plus ) چیست؟‌ به ساده ترین تعریف ممکن
همانطور که شما برای ورود به دنیای کامپیوتر نیاز به یادگیری مهارت های اولیه یا همان ICDL کامپیوتر دارید ، یا همانطور که برای اینکه بتوانید یک پزشک خوب باشید باید بدن انسان را به خوبی بشناسید و اعضای بدن و مکانیزم کاری بدن و سیستم گردش خون و ... را به خوبی درک کنید و سپس ابتدا تبدیل به یک پزشک عمومی و کم کم تبدیل به یک پزشک متخصص می شوید.

دوره آموزش نتورک پلاس هم دانش لازم برای ورود به دنیای فناوری اطلاعات را برای شما فراهم می کند. پایه و اساس دوره های مختلف فناوری اطلاعات مبتنی بر زیرساخت های شبکه و ارتباطات است . شما چه بخواهید متخصص اینترنت اشیاء بشوید ، چه بخواهید برنامه نویس شبکه شوید ، چه بخواهید متخصص سرویس های مایکروسافت شوید و ... همگی نیاز به یادگیری مفاهیم و درک مکانیزم کاری شبکه دارد که همه آنها در نتورک پلاس به شما آموزش داده می شود.

دوره آموزشی نتورک پلاس شرکت کامپتیا شامل مفاهیم ، مکانیزم کاری ، تجربیات دنیای واقعی شبکه های کامپیوتری است که باعث می شود شما با ورود به یک زمینه کاری در حوزه شبکه ، با واژه ها و سرویس ها بیگانه نباشید و براحتی با توجه به درک عمیقی که از این حوزه پیدا کرده اید آن را پیاده سازی ، نگهداری و رفع اشکال کنید.

یک مثال عملی از کاربرد نتورک پلاس در دنیای واقعی می توانید ارائه کنید؟
فرض کنید که در دوره آموزش نتورک پلاس شما پروتکل DNS و مفاهیم رکوردها و شیوه کارکرد آن را آموزش می بینید. اگر خوب این مفاهیم را یاد بگیرید شما در سیستم عامل ویندوز ، در سیستم عامل لینوکس ، در سیستم عامل یونیکس ، در سیستم عامل MAC ، در روتر سیسکو ، در سویچ سیسکو ، در روتر میکروتیک ، در فایروال ها و سویچ ها و تجهیزات شبکه و ... و اساسا هر جایی که سرویسی به نام DNS وجود داشته باشد براحتی می توانید سرویس DNS را راه اندازی کنید.

نکته اینجاست که اساس کار پروتکل ها و استاندارد ها و مفاهیم زیرساختی آنها یکسان است و در همه سیستم عامل ها مفهوم رکورد ، Zone ، Lookup ، Cache و ... که از واژه های تخصصی سرویس DNS هستند ، یکسان هستند و شما فقط باید روش پیاده سازی را که یا گرافیکی است یا از طریق دستورات یاد بگیرید.

اگر شما در دوره نتورک پلاس این مفاهیم را به خوبی یاد گرفته باشید هیچ مشکلی در راه اندازی نخواهید داشت و در عین حال در زمان بروز مشکل می توانید مسئله را به درستی حل و مشکل را حل کنید. ( الان درگیر سرویس DNS و واژه هایش نشوید ، این صرفا یک مثال بود )برای مطالعه مقاله به سایت مراجعه کنید.

 


برچسب: آموزش شبکه ،آموزش شبکه های کامپیوتری،آموزش نتورک پلاس ،دوره آموزشی نتورک پلاس،دوره نتورک پلاس،آموزش Network+،دوره شبکه،دوره آموزشی شبکه،آموزش ویپ،دوره آموزشی ویپ،،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۲:۴۳ توسط:محمد نصیری موضوع: نظرات (0)