tosinsonetworkplus tosinsonetworkplus .

tosinsonetworkplus

شبکه چیست؟ تعریف انواع شبکه های کامپیوتری به زبان ساده

شبکه یا Network چیست؟ تعریف و مفهوم شبکه در هر حوزه ای وجود دارد. وقتی صحبت از معنی شبکه می شود ، ذهن انسان به انواع و اقسام شبکه هایی که هر روز در مورد آن می شنود ، کشیده می شود. در واقع شبکه به تنهایی در برگیرنده معانی متنوعی است و به هر چیزی که به هر نحوی با چیز دیگری ارتباط داشته باشد و چیزی را به اشتراک بگذارد ، به نوعی شبکه گفته می شود. در این مقاله ما بصورت ویژه در خصوص تعریف " شبکه چیست " از دیدگاه شبکه های کامپیوتری می پردازیم و با این سوال که " شبکه کامپیوتری چیست" ادامه مقاله را پیش می بریم. پس تا انتها با توسینسو همراه باشید.

تعریف شبکه چیست از لحاظ لغوی
از لحاظ لغوی وقتی صحبت از چیزی به نام شبکه می شود ، یعنی ما چیزهایی را (کامپیوتر ، اجزای بدن انسان ، تلفن و ... ) را به هم متصل می کنیم تا چیزی را به اشتراک بگذاریم ( فایل ، احساس درد ، صدا و ... ) . بنابراین شبکه مجموعه ای از ارتباطات برای اشتراک گذاری چیزی است که امکان اشتراک گذاری در آن شبکه را داشته باشد. برای مثال در شبکه آبرسانی شما با استفاده از ارتباطاتی به نام لوله و اتصالاتی به نام شیر فلکه چیزی را به نام آب برای استفاده مشترکین شبکه به اشتراک می گذارید. عجله نکنید تا این بحث بهتر در ادامه باز شود.

برای ورود به دنیای شبکه می توانید وارد دوره های آموزشی شبکه در این لینک شوید.


برچسب: آموزش شبکه ،آموزش شبکه های کامپیوتری،آموزش نتورک پلاس ،دوره آموزشی نتورک پلاس،دوره نتورک پلاس،آموزش Network+،دوره شبکه،دوره آموزشی شبکه،آموزش ویپ،دوره آموزشی ویپ،،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۲:۵۰ توسط:محمد نصیری موضوع: نظرات (0)